Kapel Sint-Franciscus

Geplaatst op: 03-09-2020

Vanaf woensdag 29 april 2020 was er wekelijks een viering in de kapel van woon- en zorgcentrum Sint-Franciscus.
Deze vieringen konden echter niet bijgewoond worden door de bewoners en werden via de kabelkrant uitgezonden.
Vanaf 1 augustus jl. is de kapel weer vrij toegankelijk.
De eerste publieke viering na een maandenlange lockdown vond plaats op woensdag 5 augustus jl..
De komende maanden zal er iedere woensdagmorgen
om 10.00 uur een viering zijn
waar alleen de bewoners van het huis en de aanleunwoningen welkom zijn.
Vieringen op zaterdagmorgen met kapelkoor, organist en lector worden voorlopig niet hervat.

Verder vervalt in de maand oktober de kapel als de plek van het rozenkrans bidden.
We wijken uit naar de parochiekerk.
In de maand mei is dat prima bevallen.
Mocht het te koud zijn, dan kan er altijd worden uitgeweken naar het ruime Antoniusgebouw.

Tenslotte zal er voorlopig in de kapel op de derde of vierde donderdagavond van de maand
geen H. Mis met aanbidding zijn.
De afgelopen maanden werd er in alle vijf parochiekerken steeds voorafgaande
aan de doordeweekse vieringen een half uur gelegenheid tot aanbidding aangeboden.
Daar gaan we de komende maanden op de dinsdag- en woensdagavonden mee door.