R.K. Geloofsgemeenschap O.L.V. Koningin van de Vrede - Weiteveen

Het dorp Weiteveen telt ca 1700 inwoners. Onze geloofsgemeenschap, onderdeel van de Immanuelparochie, telt ongeveer 975 parochianen, meer dan 160 mensen zijn actief als vrijwilliger in één van de vele werkgroepen, veel parochianen hebben zelfs meer dan één functie. Ook zijn niet-parochianen actief als vrijwilliger.
Onze kerk staat aan de Zusterweg 19. De geloofsgemeenschap O.L.V. Koningin van de Vrede is in 1919 opgericht als zelfstandige parochie, per 1 januari 2018 is het een onderdeel van de Immanuelparochie, samen met de RK geloofsgemeenschappen in Nieuw-Schoonebeek, Schoonebeek, Coevorden en Steenwijksmoer.
Sinds 1940 heeft O.L.V. Koningin van de Vrede een eigen begraafplaats, voor die tijd werden parochianen begraven op het kerkhof van de H. Bonifatius  in Nieuw Schoonebeek waartoe de parochianen van Weiteveen eerst behoorden.