Caritas krijgt vaste plek op website katholieke kerk

Geplaatst op: 16-01-2024

Rooms-Katholieke Bisschoppenconferentie

De landelijke website van de Rooms-Katholieke Kerk – Rkkerk - lanceert een nieuw online platform voor Caritas.
Nieuws, verdieping en contactmogelijkheden op het gebied van Caritas zijn op één plek samengebracht. Het webdeel voor Caritas is rechtstreeks bereikbaar via rkkerkcaritas.nl.

Caritas is liefde
Caritas (= ‘liefde’ in het Latijn) staat voor het barmhartige gezicht van de Kerk.
Aan elke parochie in Nederland is een eigen caritasinstelling verbonden die kwetsbare mensen in de lokale samenleving helpt.
De opzet van een herkenbare ‘miniwebsite’ binnen de grotere rkkerk.nl site was wenselijk, omdat op het gebied van Caritas veel gebeurt in Nederland.
Geïnteresseerden hebben via één herkenbare plek nu toegang tot alle nieuws en informatie.

Missie van Caritas
Wie terechtkomt op de caritaspagina, leest hoe inspanningen van de kerk voor
de meest kwetsbaren rechtstreeks voortvloeit uit het Evangelie:
“…alles wat je gedaan hebt voor een van mijn broeders hier,
hoe onbelangrijk hij ook lijkt, dat heb je voor mij gedaan!” (vgl. Matheus 25,40).
Met deze woorden vertelt Jezus hoe zorg voor een kwetsbare medemens rechtstreeks een dienst aan Hem is.

De deelsite is een initiatief van het Officium Caritatis,
het adviesorgaan van de Nederlandse bisschoppenconferentie waar alle bisdommen in vertegenwoordigd zijn.