Opbrengst Vastenactie 2023 in de Immanuelparochie

Geplaatst op: 23-06-2023

In de Vastentijd hebben we in onze parochie op verschillende moment en op diverse manieren aandacht gevraagd voor de Vastenactie.
In de parochiebladen hebt u hierover kunnen lezen.
In de Goede Week zijn de Vastenzakjes opgehaald in Schoonebeek, Coevorden en Steenwijksmoer,
in Nieuw-Schoonebeek en Weiteveen konden mensen hun Vastenzakje in de kerk inleveren.
Ook dit jaar bleek dat het ophalen van de Vastenzakjes heel goed werkt.
We bedanken een ieder die zich heeft ingezet voor de Vastenactie dan ook van harte.

In onderstaand schema ziet u de opbrengst en de verdeling over de projecten.

opbrengst Vastenactie 2023

verdeling Vastenactie 2023

Nw.-Schoonebeek

Eigen projecten

Weiteveen

Ananda Bhavan

Schoonebeek

Suwa Setha

Coevorden

DARA

Steenwijksmoer

NS - basisschool

Vastenactie

W - basisschool

Zuid Soedan

€    684,60

Vastenwandeling

Turkije en Syrië

totaal

totaal

DIt jaar steunen we de eigen projecten van de Immanuel:
stichting Ananda Bhavan helpt de Missiezusters in India die meisjes en vrouwen opvangen en hen voorbereiden op een onafhankelijke toekomst;
stichting Suwa Setha steunt kinderen in Sri Lanka, om hen voor te bereiden op een toekomst waarin ze kunnen voorzien in hun eigen levensonderhoud;
stichting DARA Europe geeft scholing aan kinderen in Cambodja; dit jaar steunen we DARA voor het eerst, we hebben tijdens de Vastenwandeling kennis gemaakt met de mensen achter de stichting.

Het thema van de landelijke Vastenactie 2023 is
‘Mensen onderweg’,
men vraagt speciale aandacht voor de mensen in Zuid Soedan.
Na de aardbeving in Turkije en Syrië moesten ook daar noodgedwongen veel mensen op weg gaan;
via de media hebben jong en oud gezien dat er veel geld nodig is.
Kinderen van de basisscholen in Nw.-Schoonebeek en Weiteveen gaven aan graag te willen sparen voor Turkije en Syrië.
De Vastenactie heeft hulp toegezegd aan de slachtoffers van deze omvangrijke ramp;
een deel van de opbrengst van de Vastenactie in onze parochie is daarom ook speciaal hiervoor bestemd.

Wilt u meer weten over hoe de verdeling tot stand is gekomen, neem dan contact op met een van de leden van de VOM.
Nogmaals heel hartelijk dank voor uw steun en bijdrage aan de Vastenactie.

In 2022 is een deel van de opbrengst van de Vastenactie ten goede gekomen aan de Stichting GAF, Gambian Aid Foundation.
Het geld is besteed aan de bouw van een technische school; via deze link ziet u foto's van de opening van de school.