Installatieplechtigheid pastoor Buit - zaterdag 12 juni 2021

Geplaatst op: 14-04-2021

Pastores | Heilige Norbertusparochie Oost-Groningen

In het weekend van 27 en 28 februari j.l. werd bekend, dat per 1 juni pastor B.J.J. Buit wordt benoemd tot pastoor van onze parochie en van de geloofsgemeenschappen H. Bonifatius, O.L.V. Koningin van de Vrede, H. Nicolaas, H. Willibrordus en H. Franciscus van Assisïe. Momenteel wordt er door de SRO en de locatieraad van Coevorden hard gewerkt om de pastorie een goede opknapbeurt te geven.We hopen dat alles begin mei klaar is, zodat pastor Buit in mei naar Coevorden kan verhuizen.

Daarnaast kunnen we meedelen dat pastoor Buit door onze bisschop, mgr. Van den Hout op zaterdag 12 juni om 19.00 uur tijdens een H. Mis zal worden geïnstalleerd. Deze plechtige  eucharistieviering vindt plaats in de H. Willibrorduskerk in Coevorden en zal te volgen zijn via de livestream.

Een afvaardiging van de geloofsgemeenschappen en het parochiebestuur bereiden de aanstaande verhuizing en installatieplechtigheid voor zodat we pastoor Buit een warm welkom kunnen geven.

Natuurlijk hopen we dat we met veel parochianen de installatie kunnen bij- wonen, maar waarschijnlijk zullen in juni de corona-maatregelen nog steeds gelden. Om de installatieplechtigheid te volgen, kunt u gebruik maken van de inmiddels bekende livestream. Mochten de maatregelen versoepelen dan zijn meer mensen van harte welkom de viering bij te wonen.

Meer informatie over de installatieplechtigheid leest u in het volgende parochieblad.

Ada Görtz, secretaris Immanuelparochie