Terugblik op de Impulsdag liturgie in Weiteveen

Geplaatst op: 31-10-2018

Zaterdag 13 oktober hebben we in onze Immanuelparochie de Impulsdag liturgie georganiseerd voor voorgangers in woord- en communievieringen, avondwaken, lectoren, kosters en belangstellenden. De deelnemers kwamen uit het hele bisdom Groningen-Leeuwarden. Mgr. Van de Hout verzorgde ’s morgens een lezing over de psalmen in de liturgie en in de Bijbel. Pastoor Tjepkema, diaken Wielens en Joost Jansen van abdij van Berne verzorgden de workshops over respectievelijk volksdevotie en de kruisweg en de rol van de diaken in de liturgie. In de workshop van Joost Jansen kregen we handvatten aangereikt voor het lezen van het evangelie en bouwstenen voor het maken van een overweging. We hebben de dag afgesloten met een gebedsdienst in de parochiekerk. Aan deze dag hebben 59 mensen deelgenomen. Veel deelnemers kennen elkaar van eerdere bijeenkomsten en genoten van het weerzien. Corry Stoffers en Gea Gerth uit Nw.-Schoonebeek en Lisa en Dennis Lippold uit Weiteveen hebben ervoor gezorgd dat de koffie en thee werd geserveerd, soep en broodjes op tijd klaar stonden en de afwas gedaan. Voor de workshops mochten we gebruik maken lokalen in de basisschool St. Franciscus. Wij kijken terug op een hele geslaagde Impulsdag. En gelukkig wordt de traditie van de Impulsdag voortgezet; de Zalige Titus Brandsma parochie uit Bolsward neemt de organisatie in 2020 voor haar rekening en de parochie Maria, Hertogin van Drenthe bood aan om in 2022 de organisatie op zich te nemen. We zien elkaar dus terug.
Namens de voorbereidingscommissie, Marjan Tholen-Platzer