Urnenmuur op ons parochiekerkhof

Geplaatst op: 12-06-2019

De urnenmuur op het kerkhof is nu helemaal gereed.
Het pad voor en naar de muur toe is bestraat en
achter de muur is grind aangebracht om opspatten van aarde tegen de muur te voorkomen.
We kunnen wel stellen dat het een mooi geheel is en een aanwinst voor ons kerkhof.

In de vergadering van de begraafplaatsbeheerders van alle locaties uit de parochie Immanuel zijn ervaringen uitgewisseld.
Vanuit de ervaringen die er op de andere kerkhoven zijn opgedaan heeft de locatieraad een aantal (heel praktische) richtlijnen opgesteld:

• Het gedenkplaatje en de vensterbank mogen maximaal 2 cm dik zijn. De reden hiervoor is dat deze dan goed passen in de uitsparing die hiervoor gemaakt is.
  • Het plaatje dient gekit te worden en niet gevoegd met cement. Wanneer het plaatje verwijderd moet worden kan dit zonder dat er beschadigingen ontstaan aan de muur of de gedenkplaat.
  • De vensterbank dient bevestigd te worden onder de gedenkplaat. Hierdoor kan de gedenkplaat (indien nodig) gemakkelijk verwijderd worden.

Deze richtlijnen zijn niet bekend bij alle bedrijven in de omgeving waar u de grafsteen kunt aanschaffen.
Mocht u meer informatie nodig hebben dan kunt u terecht bij Ben Wubbels.
Hij is vanuit de locatieraad het aanspreekpunt voor ons kerkhof.