Senioren van Nu

Geplaatst op: 20-12-2023

'Senioren van Nu – Steenwijksmoer'

KOOK EN EETPROJECT

Al enige tijd komen de ‘Senioren van Nu’ weer bij elkaar en wordt er weer gekookt en samen gegeten in de Inloop.

Mocht u interesse hebben: er is nog ruimte genoeg en het is heel gezellig.

Welkom dus.

Initiatief voor Ouderen

In 2013 is Senioren van Nu – Steenwijksmoer (SvN) ontstaan uit een enthousiaste samenwerking tussen vriendinnen en dorpsgenoten Gerda Dingenouts en Linette Hemel.

De laatste jaren zijn verreweg de meeste activiteiten voor de oudere bewoners (60+) van Steenwijksmoer verdwenen en het bleek dat er een sterke behoefte onder deze ouderen bestaat, betrokken te worden bij de samenleving. In mei 2013 besloot SvN tot het verspreiden van een enquête onder de oudere bewoners van het dorp, waarin zij hun behoeften konden aangeven. Uit deze enquête kwam duidelijk naar voren dat het merendeel van de oudere inwoners de behoefte heeft om in ieder geval maandelijks deel te nemen aan een activiteit (een kook&eet-project, creatieve workshops, een museumbezoek, een theaterbezoek en activiteiten met jongeren).

Sinds vorig jaar september 2013 is SvN met deze activiteiten gestart (op de laatste vrijdagmorgen van de maand). Door gerichte activiteiten te organiseren worden er kansen gecreëerd om de zelfredzaamheid, maatschappelijke participatie van ouderen wonend in Steenwijksmoer te vergroten. Het initiatief wordt gesteund door een groep vrijwilligers in het dorp, die hulp bieden bij zaken als het vervoer en het aanbieden van verschillende workshops. De kosten van de activiteiten worden per activiteit bepaald en op de deelnemers zelf verhaald.

In september 2013 gaf het kerkbestuur van de St. Franciscus Parochie aan dat zij SvN materiële hulp wilden bieden, door het aanbieden van een tijdelijke activiteitenlocatie in Steenwijksmoer.

Hebt u belangstelling of wilt u informatie dan kunt u contact opnemen met Linette Hemel tel.nr. 0524515085 of Gerda Dingenouts tel. nr. 0524513012.

U bent van harte welkom!!