Opening Sint-Antoniusgebouw

Geplaatst op: 27-02-2019

Op 12 januari 2019 is het nieuwe Antoniusgebouw officieel geopend door onze bisschop, mgr. Van den Hout, die voorging in een indrukwekkende viering met pastoor Tjepkema en diaken Wielens; Cantemus Domino en Convalesco verzorgden de zang en veel misdienaars en acolieten hadden ieder hun eigen taak. Ook was aan 18 parochianen gevraagd de letters die samen het woord Sint-Antoniusgebouw vormen, onder de offerande naar voren te brengen.

Aan het eind van deze viering was er nog een verrassing voor de heer Piet Moons van de VOM-groep Immanuel: hij ontving de Bonifatiuspenning uit handen van monseigneur Van den Hout. Daarna doorstak de bisschop de papieren 'muur' en sprak in het Antoniusgebouw de zegenbede uit en verrichtte de inzegening.

Meer dan 300 parochianen maakten de opening mee en konden na de inzegening genieten van een kop koffie met gebak of cake, aangeboden door diverse parochianen. Het zag er allemaal niet alleen lekker uit, het wàs lekker en velen genoten er zichtbaar van. Omdat het te druk werd in het Antoniusgebouw, werd ook de kerk gebruikt. In de kerk was een compilatie te zien van foto's van het hele bouwproces gedurende het afgelopen jaar. Door velen werd hiernaar gekeken, net als de aanwezigen in de nieuwe zaal, genietend van frisdrank en een hapje.

De commissie kan terugzien op een zeer geslaagde opening en betuigt hierbij nogmaals dank aan alle vrijwilligers die zich daadwerkelijk hebben ingezet bij de bouw, de catering en de inrichting en schoonmaak van de zaal. Allen heel hartelijk dank!!

”Dank voor al Uw inzet!”

De Locatieraad van Coevorden nodigde de vrijwilligers die bijgedragen hebben aan de bouw van het Sint Antoniusgebouw, uit voor een korte bijeenkomst op vrijdag 8 februari. Het doel was om allen nogmaals te bedanken voor hun inzet.
Tijdens het gebruik van een hapje en een drankje werd aan iedereen ook een presentje uitgereikt in de vorm van twee bekers met een afbeelding van de Willibrorduskerk op de ene beker en op de andere het Sint Antoniusgebouw. In beide bekers staat de tekst: ”Dank voor al Uw inzet!”