FILMAVOND PATERS SPIRITIJNEN "TESTAMENT VAN EEN MISSIE"

Geplaatst op: 13-05-2017

FILMAVOND PATERS SPIRITIJNEN "TESTAMENT VAN EEN MISSIE"

In de Week van de Missionarissen organiseren we een avond over het missiewerk van de Paters Spiritijnen in Afrika en Brazilië. De filmmakers Paul van Laere en Nelleke Dinnissen hebben het missiewerk in de film "Testament van een Missie" vastgelegd.  De film vertelt over de tijd dat de missionarissen verbleven in voor hen onbekende landen en culturen. De filmmakers laten de vruchten van het werk vanuit de beleving van de mensen zien. Vanuit de Spiritijnse Leefregel, gelovig investeren in het leven, richten zij zich op de mensen van wie de behoefte het grootst is De inzet voor vrede, gerechtigheid en behoud van de schepping is de "rode draad" in de film. De vier paters die een hoofdrol spelen in de film, komen naar Emmen om samen met u n.a.v. de film in gesprek te gaan.

U komt toch ook?

Het belooft een interessante en boeiende avond te worden!

Wanneer? Woensdag 31 mei om 20.00 uur.

Waar? Franciscuskerk, Schanswal 4, Emmerschans.