Vieringen Maria Lichtmis - Terugblik 2011-2018

Geplaatst op: 09-01-2019

In 2011 vierden we Maria Lichtmis met een H. Mis in de kapel van St. Franciscus te Coevorden. In 2012 met een eucharistieviering in Schoonebeek voorafgaande aan een bezinningsavond met alle leden van de liturgiegroepen. In 2013 en 2014 viel de Opdracht van de Heer op een zaterdag en op een zondag. Er werd toen in meer of mindere mate aandacht aan geschonken in de weekendvieringen. In 2015 vierden we het feest in een interparochiële eucharistieviering (een dag later dan de eigenlijke datum) op dinsdagavond 3 februari in de parochiekerk van Coevorden, voorafgaande aan een ontmoetingsavond tussen de kosters van onze vijf geloofsgemeenschappen. In 2016 gingen we samen in een grote bus naar de kathedraal van Groningen om daar met een feestelijke, pontificale eucharistieviering het feest te vieren. Het was precies zestig jaar geleden dat het bisdom Groningen-Leeuwarden werd opgericht. In 2017 vierden we in Schoonebeek Maria Lichtmis tijdens een zeer drukbezochte viering voorafgaande aan een toerustingsavond over de nieuwe vertaling van het Onzevader. In 2018 vond de viering van Maria Lichtmis plaats in de parochiekerk van Coevorden met onze bisschop en dankten we God voor het tot stand komen van de nieuwe Immanuelparochie.